torstai 28. helmikuuta 2013

Pinkki kimppu

Jatketaan pinkkiä väriteemaa vielä hääkimpun muodossa. Itselle tulee eittämättä ekana mieleen pinkistä kukasta gerbera, joka oli pitkään yksi ihan mun lemppari kukkasista. Kuvia selatessa, sitä sitten kuitenkin löytää vaikka ja millä mitalla muitakin kukkavaihtoehtoja kyseisessä värissä, joten pinkin ujuttaminen kimppuun ei ole varmasti millään muotoa ongelma. Sen sijaan oikean sävyn valitseminen/päättäminen voi olla jo muutaman ajatuksen vaativaa puuhaa. En tosin tiedä ajatteleeko kukaan muu näin, mutta mun mielestä ainakin pinkistä tuntuu löytyvän sinertäviä ja punertavia/oranssihtavia vaihtoehtoja. Ja kaikkea siitä väliltä siis.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viliseekö teilläkin pinkkiä nyt ihan tosissaan silmissä? No osahan noista voi olla tietokoneen värisäädöistä ja kuvan värisäädöistä riippuen enemmnä punertavia ja osa violetihtavia, mutta mun verkkokalvoilla ne näyttää kuitenkin enemmän tai vähemmän pinkeiltä. Meikäläisen kukkatuntemus on varsin huono, mutta aikas monesta kimpusta tuntuu löytyvän daliaa (korjatkaa jos oon väärässä) ja onpa joissakin sitä gerberaa ja ihan ruusuakin. Jotakin liljan tyyppisiä kukkia tuntuu myös löytyvän, mutta tosiaan mun kukkatuntemus on todella huono, joten en tiedä onko noissa jotain muitakin ruusulajikkeita kuin se mun mielestä perinteinen tai jotain pionilajikkeita tms. Näyttäviä ovat kuitenkin, etenkin vaaleaa morsiuspukua vasten.

Vaan saa sitä pinkkiä pilkettä vähän hienovaraisemminkin kimppuun, vai mitäs tykkäätte valkoisten orkideojen sekaan lykätyistä, vähän kuin liukuvärjätyistä kalloista.

Kuva

Trooppisiin fiiliksiin vie tämä räikeän pinkkiä sisältävällä liljalla (?). Jälleen korjatkaa, jos olen tunnistanut täysin väärin, mikä on enemmän kuin todennäköistä. Mutta lilja tuosta siis tulee mieleen.

Kuva

Jos pinkki on kuitenkin vähän liikaa morsiamen makuun suurena yksityiskohtana kimpussa, voi väriteemaa toteuttaa hienovaraisemmin vaikkapa ihan vaan muuten valkoisen kimpun koristeeksi laitetulla korulla.

Kuva

2 kommenttia:

  1. Mulle tulee ainakin kimppuun pinkkiä, mutta on vielä aikalailla arvoitus, että millainen kimpusta lopulta tulee. Riippuu varmasti paljon siitä, mitä kukkia tulee ostettua... Kimpun aion tehdä itse :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin senhän näkee sitten, mitkä kukat näyttää parhaalta juuri silloin kun olet niitä ostamassa :) Mutta tuskin tulee kuitenkaan pulaa sopivan värisistä (tai no riippuuhan se kukkakaupan valikoimasta toki), kun jos jonkinnäköisiä kukkia on ko. värissä mahdollista saada.

      Poista